Als u belt, aan de balie komt of ons digitaal benaderd is vaak een van de eerste vragen die u gesteld worden het noemen van uw geboortedatum en naam. Dit is om uw identiteit vast te stellen en zeker te weten om welke persoon het gaat. Soms kan dit een wat zakelijke en afstandelijke indruk maken. Dat is echter zeker niet onze bedoeling. Al kent de assistente u van gezicht en wilt u bijv. alleen iets vragen waarom is dit uitvragen dan toch altijd nodig?
Adviezen, vragen, en uitslagen worden altijd aan uw persoonlijk dossier gekoppeld en bijgehouden. In uw dossier kan de huisarts of assistente ook snel zie welke zaken spelen rondom uw gezondheid. Maar ook wanneer er voor het laatst contact is geweest en of er misschien al zaken zijn afgesproken of geregeld.
In het geval van (onverwachte) spoed en een visite die wordt gereden beschikken wij over de juiste gegevens en weten het juiste adres en de juiste patiënt te vinden. Ook bij terugbellen zijn correcte gegevens waaronder een goed telefoonnummer onmisbaar. Uit het oogpunt van betrouwbaarheid en kwaliteit vragen we dus eerst altijd deze zaken na en daarna is er alle ruimte voor uw vraag, afspraak of verhaal.
Zoals al aangestipt kunt u ook zelf via de computer digitaal een afspraak bij ons maken of een e -consult aanvragen. Dit gebeurt eigenlijk nog maar heel weinig vandaar hier nog een keer de toelichting die u ook op onze website kunt vinden.
Afspraken maken met de huisarts via internet en e consult
MijnGezondheid.net biedt de mogelijkheid om via internet uw gezondheidszaken met de huisartsen en apotheek van Huisartsenpraktijk Heino gemakkelijk en snel te regelen. Via het portaal MijnGezondheid.net kunt u thuis uw herhaalmedicatie bestellen, een afspraak maken met uw huisarts of praktijkassistente, een e-consult aanvragen bij uw huisarts of apotheker of een deel van uw dossier inzien. Ook vindt u op MijnGezondheid.net betrouwbare informatie over uw aandoeningen en de medicijnen die u gebruikt.
Wie kan gebruik maken van MijnGezondheid.net?
Als u bent ingeschreven als patiënt bij een van de huisartsen de Munnikenhof en apotheek Heino, kunt u gebruik maken van deze service. U kunt ook als ouder uw minderjarige kinderen tot 16 jaar aanmelden.
Wat kan ik allemaal met MijnGezondheid.net?
Huisarts: u kunt in de e-agenda een afspraak plannen voor het spreekuur van uw huisarts of praktijkassistente, een vraag stellen via e-mail consult aan uw huisarts of een van de andere praktijkmedewerkers en een deel van uw medisch dossier inzien. U heeft verder toegang tot duidelijke en betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte. Voor herhaalmedicatie en inzage in uw medicijndossier moet u ook ingeschreven zijn bij de apotheek, zoals hieronder uitgelegd.
Apotheek
Wij nodigen u uit via MijnGezondheid.net uw herhaalrecepten aan te vragen. Dit is alleen bedoeld voor medicijnen die u eerder heeft ontvangen en die u al langere tijd gebruikt. U ziet ook een overzicht van uw medicatie die u tevens kunt uitdraaien. Wanneer u op reis gaat. Bovendien kunt u per e-mail vragen stellen aan de apotheker en eventuele onjuistheden in uw medicatie-overzicht doorgeven. Vraag uw apotheek eventueel om nadere ondersteuning/
Waarom is het zo ”ingewikkeld”?
Dat heeft te maken met de hoge eisen die er gesteld worden aan de uitwisseling van medische gegevens en om de kans op fouten zo laag mogelijk te houden. MijnGezondheid.net moet veilig zijn!
MijnGezondheid.net maakt daarom gebruik van een besloten en beveiligd netwerk op internet. Om in te kunnen loggen heeft u een DigiD met sms-functie en een mobiele telefoon nodig. DigiD is de elektronische legitimatie voor internetdiensten van de overheid (o.a. belastingdienst). De overheid heeft geen inzage in uw gegevens op MijnGezondheid.net. Informatie over DigiD en het aanvragen hiervan vindt u op www.digid.nl.